خطای اصلاحیه کارتخوان یکی از خطاهای مربوط به تراکنش دستگاه پوز می باشد. این خطا از یک مشکل ارتباطی ایجاد می شود. به دلیل مشکلات ارتباطی، تراکنش به صورت ناقص انجام می شود و تمامی اطلاعات به سرور مرکزی منتقل نمی شود.
در این مطلب به دلایل ایجاد این خطا و نحوه رفع آن می پردازیم.
در صورتی که تمایل دارید در خصوص دیگر موارد مربوط به تنظیمات و تعمیرات کارتخوان اطلاعات کسب کنید، به لینک زیر مراجعه کنید.
خطای اصلاحیه کارتخوان چیست؟
یکی از خطاهای مربوط به تراکنش دستگاه پوز، خطای اصلاحیه می باشد. بروز این خطا دلایل متفاوتی دارد.
هنگامی که دستگاه نتواند اطلاعات وارد شده به صورت کامل به سرور مرکزی ارسال کند، این خطا به وجود می آید. به عبارتی تراکنش به صورت ناقص انجام شده و در صورتی که وجه از حساب شما کسر شده باشد، پس از 72 ساعت باز می گردد.
قبل از هرچیز موارد زیر را چک کنید:
- مطمئن شوید که سیمکارت به اندازه کافی شارژ داشته باشد
- اپ دستگاه شما آپدیت شده و به روز باشد
در صورتی که موارد ذکر شده را بررسی کردید و موردی نیافتید با واحد پشتیبانی دستگاه کارتخوان خود تماس بگیرید و برای رفع آن اقدام کنید.
توجه داشته باشید که شماره واحد پشتیبانی شرکت پرداخت دستگاه شما، بر روی رسید تراکنش چاپ شده است. شما می توانید طبق عکس زیر، شماره پشتیبانی شرکت پرداخت خود را پیدا کنید و از طریق تماس با آن، برای رفع مشکلات پرداختی و خطاهای ایجاد شده اقدام کنید.